فیزیوتراپی در منزل با کلینیک فیزیوتراپی قرار

قرار به معنای آرامش، به صلح رسیدن، آرام یافتن.

ما در کلینیک فیزیوتراپی قرار یک تیم فیزیوتراپی مخصوص فیزیوتراپی در منزل داریم که کاملا برای درمان در منزل آموزش دیده اند و همگی فارغ التحصیل فیزیوتراپی هستند.ما تمامی مناطق تهران را پوشش پوشش میدهیم.در این مطلب در مورد نحوه انجام فیزیوتراپی، مزیت های دریافت فیزیوتراپی در منزل اطلاعات مفیدی کسب خواهید کرد.

• فیزیوتراپیست های مجرب
  • اعزام به همه مناطق تهران
  • تجهیزات فیزیوتراپی کامل
  • ارائه گواهی بیمه تکمیلی
فیزیوتراپی در منزل

توضیحات در رابطه با انجام فیزیوتراپی در منزل

این ویدیو فقط 2.5 دقیقه وقت شما را میگیرد.

خدمات کلینیک قرار برای فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی در منزل با لیزر

لیزردرمانی یک تکنیک غیرتهاجمی در فیزیوتراپی است. امواج لیزر با نفوذ عمیق به بافت ها باعث کاهش التهاب، درد و افزایش دامنه حرکتی می شود.

فیزیوتراپی زانودرد در منزل

زانودرد انواع مختلفی دارد که اغلب بعلت آسیب در مفصل زانو ایجاد می شود.تشخیص درست و اقدام فوری میتواند از شدید شدن این درد جلوگیری کند.مفصل زانو با اینکه بسیار مقاوم و انعطاف پذیر است اما به دلیل فشار و کارکرد زیاد مستعد ساییدگی و آسیب است.

فیزیوتراپی کمردرد در منزل

بیماری های ارتوپدی مربوط به کمر بیشترین مراجعه به فیزیوتراپی را دارند.کمردرد چه منشا ستون فقرات یا عضلانی یا عصبی باشد نیاز به فیزیوتراپی و تمرین درمانی خواهد داشت.کمردرد بسته به علائم به دو نوع دردهای مکانیکی و التهابی تقسیم می شود.

فیزیوتراپی سکته مغزی در منزل

فیزیوتراپی سکته مغزی یا سایر بیماری ها و اختلالات مغزی مثل ام اس،پارکینسون،آلزایمر و ... وظیفه توانبخشی و بازگرداندن عملکرد طبیعی بدن را دارد.در این نوع فیزیوتراپی تمرینات و تحریکات الکتریکی نسبت به هر بیمار شخصی سازی یا کاستومایز می شود.

فیزیوتراپی گردن درد در منزل

در فیزیوتراپی گردن درد، تشخیص درست منشا درد مهمترین بخش می باشد.کشیدگی های عضلانی، آسیب مفاصل گردن، دیسک گردن، آسیب های عضله،عصب و رباط های گردن چند مورد از شایع ترین دلایل گردن درد هستند.

فیزیوتراپی بعد از جراحی در منزل

فیزیوتراپی بعد از جراحی صرفا فقط مربوط به جراحی های ارتوپدی نیست.بعد از هر جراحی اندام بیمار دچار ضعف شدید عضلانی می شود که با تمرینات و استفاده از دستگاه باید این اندام ها را تقویت کرد.استراحت در رختخواب خطر افزایش درد و تحلیل عضلات را افزایش می دهد به همین دلیل باید بعد از جراحی بلافاصله توانبخشی انجام بشود.

فیزیوتراپی تنفسی در منزل

تمامی بیماران که بدلیل بیماری های تنفسی مثل آسم، کرونا، ذات الریه، آمبولی ریه و ... دچار تنگی نفس و اختلال در عملکرد دستگاه تنفسی شده اند باید فیزیوتراپی تنفسی انجام دهند.در این نوع فیزیوتراپی، الگوی تنفسی اصلاح می شود،عصلات سیستم تنفسی تقویت می شود و ترشحات تنفسی بوسیله دستگاه و یا ضربات دست خارج می شود.

سفارش فیزیوتراپی در منزل

برای سفارش انجام فیزیوتراپی در منزل با شماره های زیر تماس بگیرید.

سوالات متداول فیزیوتراپی در منزل

با شماره های داخل سایت تماس بگیرید تا با کارشناس هماهنگی فیزیوتراپیست صحبت کنید. کارشناس طبق محل زندگی شما و مشکل بیمار شما،فیزیوتراپیست مناسب را مشخص کرده و هماهنگی اولین جلسه را انجام می دهد.

سلامتی بیمار و فیزیوتراپی از اولویت های ما است. فیزیوتراپیست قبل از شروع درمان دست های خود را با صابون و آب داغ میشورد و در صورت نیاز از مواد ضدعفونی کننده نیز استافه میکند.استفاده از ماسک برای بیمار و فیزیوتراپیست اجباری است.اتاق محل فیزیوتراپی باید تهویه و یا پنجره داشته باشد.همه فیزیوتراپیست ها 3 دوز واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

بله. گواهی یا فاکتور جلسات فیزیوتراپی در آخرین جلسه طبق نسخه ای که پزشک نوشته است تحویل بیمار داده می شود.

در صورتی که به هر دلیلی از فیزیوتراپیست اعزام شده رضایت نداشته باشید و یا بیمار شما با فیزیوتراپیست ما ارتباط خوبی نگرفته باشد. با شماره های کلینیک تماس بگیرید تا فیزیوتراپیست دیگری اعزام شود.

اولین مشاوره و ارزیابی در جلسه اول توسط فیزیوتراپیست انجام خواهد شد در این جلسه سابقه بیمار،مشکل و ناراحتی فعلی ثبت خواهد شد.پرداخت هزینه جلسه هم بعد از پایان کار دریافت میشود.

سوالات متداول فیزیوتراپی در منزل

علم فیزیوتراپی

فیزیوتراپی نوعی درمان از توانبخشی است که به بیماران کمک میکند که پس از عمل های جراحی و یا مشکلات و بیماری های ارتوپدی و نورلوژی(مغز و اعصاب) به وضعیت قبلی و طبیعی خود برگردند.در فیزیوتراپی از روش های درمانی مانند الکتروتراپی، ورزش درمانی و آموزش ها برای کمک به بهبودی بیمار استفاده میشود.فیزیوتراپیست ها طبق دستور پزشک و یا معاینه و ارزیابی که انجام میدهند برنامه ریزی درمانی را برای چندین جلسه انجام داده و جلسات فیزیوتراپی را شروع میکنند.

فیزیوتراپی در منزل چگونه انجام می شود ؟

در جلسه اول فیزیوتراپیست یک ارزیابی کامل با مدارک پزشکی بیمار به همراه معاینه فیزیکی انجام میدهد و طبق نتیجه این ارزیابی، پلن درمانی تدوین میشود.همچنین طبق صلاحدید فیزیوتراپیست یک سری تمرینات به بیمار آموزش داده می شود که بین جلسات خودش انجام دهد.
زمان هر جلسه براساس شرایط بیمار 1 ساعت تا 1.5 ساعت می باشد.فاصله بین جلسات نیز با توجه به نیاز بیمار هفته ای 3 جلسه و یا تمام روزهای هفته انجام میشود. محل انجام فیزیوتراپی بهتر است عاری از هر گونه شلوغی باشد و دارای تهویه مناسب و نورمناسب باشد که فیزیوتراپیست فضای کافی برای انجام تمرینات با بیمار و استفاده از دستگاه ها را داشته باشد.
بدلیل اینکه فیزیوتراپ باید ثبات و حرکت مفاصل بیمار را کار کند. نباید بیمار لباس های تنگ پوشیده باشد. و از لحاظ روانی و فیزیکی نیز آمادگی داشته باشد.

چه اطلاعاتی باید به فیزیوتراپیست بدهید ؟

مناطقی از بدنتان که احساس درد دارید را به فیزیوتراپیست بگویید و همچنین چه سطحی از عملکرد را میخواهید.
زمان شروع درد و مدت زمان درد و اینکه چگونه و بعد از چه اتفاقی دچار درد شده اید را به فیزیوتراپیست بگویید.
اگر تمریناتی که فیزیوتراپیست به شما آموزش میدهد را کامل یاد نگرفته اید حتما با او چک کنید. و همچنین تمریناتی که آموزش میدهد را منظم در طول هفته انجام دهید.
اگر بیماری های زمینه ای مانند ناراحتی قلبی و یا دیابت دارید حتما با فیزیوتراپیست در میان بگذارید.

آیا فیزیوتراپی در منزل گران است؟

فیزیوتراپی در منزل مستلزم سرمایه گذاری برای درمان بیمار شما است. اگر آسیب به موقع درمان نشود و از زمان طلایی درمان غافل شوید راه را برای عوارض جدی تر باز می کنید. و در صورت عدم درمان صحیح فیزیوتراپی به جراحی تبدیل می شود.

هزینه فیزیوتراپی در منزل با تعرفه برخی کلینیک ها نیز برابری میکند.اگر هزینه رفت و آمد، ترافیک شهری و هزینه مرخصی همراه بیمار را در نظر بگیرید متوجه میشوید که در هر صورت هزینه انجام فیزیوتراپی در منزل از کلینیک برای شما ارزان تر است.

آیا تجهیزات کاملی به منزل انتقال داده میشود ؟

اکثر دستگاه های فیزیوتراپی که در کلینیک ها دیده اید پرتابل و قابل انتقال به منزل هستن. دستگاه های استیمولاتور،التراسوند، ویبراتور و لیزر پرتوان را میشود به منزل انتقال داد.

فیزیوتراپی در منزل در مناطق شمال،غرب،شرق و جنوب تهران

کلینیک فیزیوتراپی قرار برای همه مناطق تهران امکان اعزام فیزیوتراپیست دارد.کارشناسان ما در کلینیک فیزیوتراپی قرار نسبت به نوع بیماری و محل سکونت بیمار، نزدیکترین و مناسب ترین فیزیوتراپیست را معرفی خواهیم کرد.

فیزیوتراپی در منزل برای چه افرادی توصیه می شود ؟

• افرادی که میخواهند خدمات درمانی خصوصی و ویژه دریافت کنند.
  • افرادی که به دلیل آسیب های ارتوپدی توان حرکتی ندارند.
  • افرادی که به دلیل کمبود وقت نمی توانند به کلینیک مراجعه کنند.
  • افراد سالمند که در منزل خودشان حس امنیت بیشتری دارند.
  • بیماران سکته مغزی که ضعف حرکتی دارند و امکان بیرون آمدن از خانه را ندارند.
  • افراد سالمندی که نیاز به توانبخشی و مستقل شدن در فعالیت های حرکتی داخل منزل مثل حمام، آشپزی کردن دارند.

مزیت های دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل ؟

• اغلب افرادی که نیاز به توانبخشی فیزیکی دارند مشکل حرکتی دارند بنابراین قطعا دریافت این خدمات در منزل بهترین انتخاب است.
  • دومین مزیت راحتی و عدم مراجعه بیمار به مراکز درمانی است.
  • حرکت از یک نقطه به نقطه دیگر در تهران یک چالش بزرگ است بعل ترافیک و جای پارک یک رانندگی 20 دقیقه ای به 2 ساعت تبدیل می شود.
  • درمان در منزل بیمار موثرتر است چونکه درمان شخصی تر و در محیط امن بیمار انجام می شود.
  • توانبخشی و تمرینات در منزل، با فعالیت های روزمره زندگی بیمار انجام می شود.
  • از عفونت ها و بیماری هایی که در مراکز درمانی است در امان هستید.

بر چه مبانی خدمات فیزیوتراپی در منزل را انتخاب و اعتماد کنیم ؟

برای تضمین کیفیت 100 درصدی دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل باید یک سری اقدامات احتیاطی را انجام دهید.اول از همه باید از کلینیک یا شرکتی که کارشناس فیزیوتراپی اعزام میکند در مورد نوع فیزیوتراپی و دستگاه هایی که به منزل انتقال خواهند داد بپرسید و اینکه جلسه اول چه کاری انجام خواهد شد و همچنین شخصی که به منزل شما می آید فارغ التحصیل فیزیوتراپی است یا نه و حتما شماره نظام پزشکی شخص را بگیرید.